fredag den 11. august 2017

Varm kartoffelsalat


Har du kartofler i overskud fra forgående dage? Så sæt varm kartoffelsalat på bordet.

Varm kartoffelsalat
2 personer:
6-7 kartofler fra dagen før
En ½ rød snackpeber i strimler
1 grofthakket løg
1 spsk. smør
1 tsk. friske timian blade
3 spsk. eddike
3 spsk. sukker
3 spsk. vand 
Salt og peber

Skær kartoflerne i mundrette stykker
Svits løg og snackpeber i smør... de skal være bløde og klare
Tilsæt timian, eddike, sukker og kogevand... og lad det simre, til det bliver en anelse tyk i konsistensen. Smag til med ekstra sukker eller eddike hvis nødvendigt
Hæld kartoflerne i gryden og vend jævnligt i dem, indtil de er gennemvarme. Kartoflerne skal selvfølgelig ikke stege 
Smag til med salt og peber... og server med ekstra frisk timian på toppen



6 kommentarer:

  1. Det bliver jeg altså snart nødt til at lave :-) Hjertelig tak for at dele opskriften <3

    SvarSlet
  2. Varm kartoffelsalat er en af de gamle retter, der stadig holder. Her i huset får vi altid paneret hamborgerryg og blandet salat til. Og forleden kom jeg igen i kridthuset ved at lave gratin med blomkål og gulerødder.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Elsebeth... den holder.
      Åhh altså... gratin er bare alt for sjældent på vores menu... desværre. Det må jeg da vist hellere lave om på.
      Pia

      Slet
  3. Min mor afluttede ALTID med at tilsætte lidt fløde - uha det gør godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg godt hørt... men endnu ikke afprøvet. Det må jeg gøre en dag...
      Pia

      Slet