søndag den 10. januar 2016

Årets første "Stop Spild Af Mad" - pizza


Jeg er sikker på, jeg har nævnt det 1000'ende gange før... men pizza er en af vores helt store reste-slugere, hvilket passer fint sammen med en "tøm fryseren" - måned :-D


Bunden... som i dette tilfælde er fuccacia, var købt som dato-fund
Tomat-saucen var en sjat fra en dåse...2-3 spsk. jeg havde gemt i fryseren


Den første ost... var selvfølgelig revet af "gnallinger" fra fryseren
Stegt oksekød med løg... fra fryseren. Lavet til formålet, som jeg altid gør, når der står millionbøf på menuen. Et par deciliter er nok
Desuden soltørrede tomater fra et halvtomt eller fyldt glas fra køleskabet


Den anden ost... cheddar fra køleskabet (køb en ordentlig en... og riv den selv)
Tredje ost...smuldret gedeost. Dato-fund og opbevaret på frost. Ha ha... ja vi kan rigtig godt lide ost, desuden har jeg aldrig påstået, at pizzaen var sund :-D
Toppet med snack-peber... som altid er at finde i basis-lageret


Selvfølgelig bliver der ikke serveret pizza uden cocktailpølser... igen fra frost
Er du til hvidløg... kan pizzaen dryppes kærligt med hvidløgs-olie lavet af "overskuds" hvidløg


En tur i ovnen... og så kan der serveres "Stop Spild Af Mad" - pizza i stor stil til 2-3 personer. Du bestemmer selvfølgelig helt selv, hvad der skal på din pizza... og i princippet kan alt bruges, selv den mindste rest er mange gange stor nok til pizza :-D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar