fredag den 13. november 2015

Nem og billig tomatsuppe



Heinz tomatsuppe er og bliver min redning, når jeg styrter forvirret rundt i små cirkler om morgenen... og glemmer at tage noget op af fryseren. Med lidt lækkert fyld, ender suppen altid som gangbar. Klik evt. her. Dog køber jeg den kun, når den er på bud til en femmer... og det sker heldigvis ikke så sjældent :-D

Suppe til 2 personer:
1-2 dåser tomatsuppe
1/4 kinakål
½ løg
Kød og melboller... som du lyster
Og 1- 1½ dl cremefraiche

Lad suppen koge op for svag varme. Jeg tilsætter altid lidt vand, for en mere tynd konsistens, men det er selvfølgelig en smagssag


Kinakål og løg svitses kort og hårdt på en pande... stilles til side og bruges som topping i sidste sekund før servering
Kød og melboller kan sagtens varmes op i suppen, men jeg foretrækker at gøre det i en gryde for sig... af to grunde. Det er nemmere at styre, så melbollerne ikke får for lang tid (tihi de bliver kæmpestore, hvis man glemmer dem) desuden kan overskydende suppe fryses og opvarmes igen uden af blive til melklister :-D
Server straks suppen med bollerne, kinakål-blandingen på toppen og slut af med cremefraiche rørt med en anelse salt... giv gerne et lækkert madbrød til :-D


Note: Selvom jeg "reklamerer" for Heinz... er indlægget ikke sponsoreret.

2 kommentarer:

  1. Jeg lægger kødet/retten i en bakke med høj kant, så der ikke siver væske ud på andre ting, inden jeg går i seng. Det er som regel på det tidspunkt, man har bedst tid og ro til at få styr på næste dags middagsmad.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Det er også det smarteste at gøre... men ind imellem har jeg så mange andre ting at tænke på, at jeg glemmer det :-D

      - Pia

      Slet