søndag den 29. november 2015

Fra boller i selleri - til grøn suppe


Da jeg forleden lavede boller i selleri, fik jeg en del sovs og grønsager i overskud... og med vilje havde jeg undladt at, bruge flere kødboller, end vi måtte kunne spise, men mere om det til slut :-D

Grøn suppe
til 2 personer
3 dl kogt selleri med kogevand
2 dl sovs fra boller i selleri... dette kan sagtens undlades
2 fed hvidløg
1 spsk. olie
3 dl optøede ærter
Salt og peber
... de kød og melboller I kan spise


Snit og svits hvidløg i olie, uden det tager farve
Hæld kogt selleri med kogevand i gryden... og derefter sovsen
Lad "suppen" koge i 10 minutter
I mellemtiden "koges" kød og melboller i en gryde for sig
Tilsæt ærterne... og blend "suppen" med en stavblender
Lad suppen koge op... og tynd den evt. med vand, til den konsistens du kan lide
Smag til med salt og peber... og server suppen rygende varm med kød og melboller
Husk at suppen ikke må koge for længe, når ærterne er tilsat... da farven bliver knap så smuk

Og de sidste kødboller?? Ja, de endte deres dage, som boller i karry.


B var glad... og vi fik aftensmad for små midler i flere dage :-D


5 kommentarer:

  1. Mmm boller i karry - damn, det kunne jeg godt lige spise nu :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. *Smiler stort* boller i karry er ikke ligefrem min favorit-ret... men nogen gange bliver jeg nød til at forbarme mig.. ha ha :-D

      Slet
    2. Hvordan kan man andet end elske boller i karry? :-D

      Slet
    3. :-D Jeg tror, det har noget med risene at gøre, det tager en krig at skrælle dem... hæ hæ Jeg er mest til kartofler :-D ;-D

      Slet
  2. Klukker af grin... Jeg er også mest til kartofler, men boller i karry med ris kan jeg altså ikke stå for :-D

    SvarSlet