lørdag den 29. august 2015

"Stop Spild Af Mad"- pizza


Vi kan godt lide pizza... altså sådan rigtig godt :-D Selvfølgelig skal det være af den hjemmelavede slags... uden opskrift og helst af rester, så nej der er hverken en nummer 12 eller 27 at vælge mellem :-D


I fryseren fandt jeg de fleste af ingredienserne, jeg havde tænkt mig at bruge. En grov-dato-bund... og jeg slår så lige fast, at her på matriklen, skal pizzabund ikke være af den grove slags, der smager af rugbrød :-D (Nu skal jeg så bare have fundet et formål med den sidste bund, jeg har liggende...)
Hjemmelavet tomatsauce
Revet ost
Stegt oksefars... når vi får hakkebøffer, tager jeg altid lidt fars fra, som steges og fryses i bøtter udelukkende til pizza-formål


Desuden havde jeg en rest "salat" tilbage fra tidligere på ugen... den blev "skilt ad" og alt undtagen hjertesalt røg på pizzaen...


Og så kan jeg ikke sige det tit nok... afslut med rigeligt ost og cocktail-blomster :-D



Den opmærksomme læsere sidder måske på dette tidspunkt og gnækker over hjertesalaten, jeg tog fra... men du kan godt tørre det fjogede grin af fjæset, for den endte ikke som madspild :-D Den blev serveret til på pizzaen, sammen med en let dressing... ha ha så let der ikke høre opskrift til :-D Det er absolut ikke sidste gang, jeg serverer pizza med hjertesalat på toppen... det var faktisk ikke så dårligt endda.


Pizza er helt sikkert en af de største reste-slugere hos os... dejligt at føle sig "syndig", uden det behøver koste en mindre formue hos pizzamanden :-D Min pizza var jo nærmest gratis!!

Og skulle der nu blive noget tilbage... kan den dagen efter genopvarmes og blive næsten lige så lækker, som den nylavede :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar