søndag den 26. april 2015

Vidste du at...

... "skraldning" ikke er ulovligt?? Vel og mærket hvis, "Containeren står frit tilgængelig, fx i en åben gård, så er det lovligt at tage af indholdet. Det er dog ulovligt at trænge ind på privat grund, fx ved at kravle over et stakit eller gennem et hegn. Dette fører ikke til en bøde, men højest en henstilling om at forlade grunden".

Hvad vil det sige at "skralde"?? At "skralde" er at finde mad og lignende, som andre har kasseret. Og når man tænker på alt det mad, der bliver smidt ud (læs her), som udmærket kunne være spist, så forstår jeg godt, at flere og flere dykker i containerne.

Når artikler som denne: Anita "skralder" kasseret mad for 50.000-60.000 kr. om måneden, dukker op, bliver jeg naturligvis både nysgerrig og forarget på samme tid. Forarget... ikke over "skralderen", men over at det virkelig kan lade sig gøre. Nysgerrig... kan det virkelig være sandt??

Prøves... det skulle det!! Men... jeg må nok tilstå, at oplevelsen var alt for grænseoverskridende til, at jeg nogensinde bliver "super skralder". I en lille by... flere kilometer udenfor min egen, sæt der skulle komme nogen, jeg kender, blev en tilgængelig baggård med ikke mindre en 3 uaflåste containere spottet.

Iført lyserøde gummihandsker, usynlige solbriller og en halspulsåre på overarbejde... sneg vi os ind i baggården, mens tonerne fra "Røvervisen" - Folk og røvere i Kardemomme by larmede mere og mere :-D Hold nu op... hvor var jeg bange for at blive opdaget og smidt på bålet.

Jeg kunne seriøst ikke få mig selv til at springe op i containerne... så selvfølgelig blev udbyttet også derefter... 3 pakker rugbrød og en pakke med 4 økologiske Pink Lady æbler.


Det tog ikke 5 minutter... men var cirka ligeså angst-fremkaldende, som en mundtlig eksamen, der snildt kan vare 20-30 minutter. Klart et kick af format... men tror, jeg overlader "skraldning" til alle I andre med nerver af stål... det var alligevel en tand for spændende til mig :-D



4 kommentarer:

  1. Fniiis hvor kan se det for mig :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nårhhh... du mener "Knold og tot" snigende sig rundt :-D Måske lige en anelse FOR spændende.

      Slet
  2. Kunne godt forstille mig det er grænseoverskridende. Men jeg kender også økonomien af at have lyst til at gøre det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan sagtens følge dig... og gad da også helt sikkert, at jeg måske ikke var så... "kylling-agtig"

      - Pia

      Slet