onsdag den 3. december 2014

Guldkorns-småkager


Ha ha... nej sgu' da. Selvfølgelig bliver guldkorn ikke for gamle her på matriklen. Jeg køber dem kun et par gange om året, for der er alligevel ingen næring i, udelukkende med henblik på, at lave min favorit småkage. Resten forsvinder på underligste vis, mens jeg er på arbejde??

Guldkorns-småkager 50 stk.
150g smeltet smør
150g sukker
150g hvedemel
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vanilje
1 æg
... og 3 dl guldkorn

Sigt de tørre ingredienser sammen
Hæld smørret... som er let afkølet... ved og rør massen grundigt sammen, inden ægget tilsættes
Bland guldkornene i dejen
Forvarm ovnen til 180 grader... mens du sætter småkagerne på en bageplade beklædt med bagepapir, med en te-ske
Der skal være god afstand mellem kagerne
Bages i 8-10 minutter


Husk!! Småkager bliver først helt sprøde, når de er helt afkølet hvis de kan nå det.

"Update"... er du til lakrids, smager småkagerne skønt, hvis du tilsætter en spsk. lakridspulver :-D

4 kommentarer:

  1. I har simpelthen en guldkornsmus boende :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja selvfølgelig... det er da forklaringen. Troede ellers det var B :-D

      - Pia

      Slet
  2. NEJ DA - selvom jeg aldrig har mødt ham, så kan jeg virkelig ikk tro det er ham :-D

    SvarSlet