lørdag den 18. oktober 2014

Når alt går galt


Selvfølgelig skal der kage på bordet, når der er fødselsdag... men vinder af den store kage-bage dyst bliver jeg aldrig. Alt gik galt!! End ikke "pulver" macarons magtede jeg at lave. Når man i sin iver tilsætter 5 dl vand istedet for 50 ml... så siger det nok sig selv. Hmprff!! Smør-cremen lykkedes det mig dog ikke at spolerer. Så den brugte jeg på en anden kasse "pulver"... muffins, jeg havde stående i skabet. Nu tænker du nok: "Hvorfor lavede du ikke bare en kage fra bunden??"


Det gjorde jeg også og tro mig... det blev det ikke bedre af, for selvfølgelig skulle jeg lige i mit hoved troede jeg, jeg var mester-bager bruge min ringform med skorsten. Jeg kunne jo se denne smukkeste kage for mig... og skumfiduserne jeg også øvede mig på... i en æblekage... gjorde da kun det hele meget værre. Og min egen metode til undgå brændte kageforme... virkede overhovedet ikke :-/ Så min "smukke" kage blev noget "mak"-værk, der klart skulle portions anrettets bare for at se en lille bitte smule anstændig ud.


Hmprff :-/ Heldigvis er intet så skidt, at det ikke er godt for noget. Kagerne kunne spises... og resterne bruges til trøffelkugler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar