søndag den 7. september 2014

Reklame-læsning og et billigt grin


Nu er det ikke sådan, at jeg køber gulerødder i øjeblikket... jeg trækker dem lystigt op af jorden i kolonihaven. Men skulle du nu ikke være så heldig, at have den mulighed... har Rema et tilbud til dig i denne uge.

Og hvilket tilbud... du kan vælge mellem revne gulerødder til en kg-pris på 25,- eller... tadaaa og trommehvirvel... danske gulerødder til en kg-pris på 4,-

Den måtte jeg lige læse igen op til flere gange... mellem de utallige grine-anfald. Hvad er det lige, der er at vælge imellem?? For mig at se, er det dovenskab og "gør det selv" + en prisbesparelse der er til at tage og føle på, hvis du altså vælger "gør det selv"-gulerødderne :-D

Det er vel de færreste, der ikke har et gammeldags rivejern... du ved, af den slags hvor man mister det yderste af fingerspidserne, fordi det er r*v-kedeligt og man pludselig bliver optaget af noget andet end det arbejde, man har gang i.

Men... hvis du nu lægger de sparede penge til side, kan du efter 20 poser gulerødder, gå ned til den lokale isenkræmmer og købe et eldreven vidunder, der kan bruges til mange andre ting... end bare gulerødder :-D Desuden er jeg ret sikker på, du nu kan få manden til at rive de åndsvage gulerødder... du ved: "Mænd og maskiner der larmer".


Skulle du nu på dette tidspunkt, stampe hårdt i gulvet og stædigt holde på de revne gulerødder... fordi det er bekvemt og du desuden ikke tror, du får spist "gør det selv" gulerødderne... så bliver jeg nød til at grine endnu højere, mens jeg glad sender min pengepung en kærlig tanke. Gulerødder er ærligt talt svære at slå ihjel... og skulle det mod forventning ske for dig, spiser du godt nok ikke ret mange gulerødder, kan du altid give dem "kunstigt åndedræt". Skræl dem, læg dem i vand... og stil dem i køleskabet og de bliver knasende sprøde igen.

Stadig ikke overbevist?? Må jeg nærmest grædende bryde sammen og tilstå, jeg ikke har flere argumenter på stående fod.

Til slut... mon nu det er nødvendigt at tilføje, at dette indlæg på ingen måde er sponsoreret?? "Flot" iøvrigt... at de to slags gulerødder står ved siden af hinanden i reklamen. Hvad mon sælger bedst??





Ingen kommentarer:

Send en kommentar