søndag den 3. august 2014

Tærte - tøm køleskabet


Min helt store "Stop Spild Af Mad" - favorit i øjeblikket er tærte uden bund. Den kan laves i et hav af afskygninger... og alt kan bruges :-D Desuden er den god både kold og varm... og kan derfor bruges til madpakker, hvis der er mere tilbage :-D Tærten er til 3-4 personer:

Fyld:

300g kogte kartofler i tern (Har du ingen, så overhæld rå kartoffeltern med 1 liter kogende vand og lad dem stå, mens de øvrige ingredienser forberedes)
1 slat salat fra dagen før (i dette tilfælde bestod den af hjertesalat, gulerødder, snack peber og cherry tomater)
1 grill pølse + ½ pakke hamburgerryg (pålæg)... svitses på en pande og afkøles
1 grofthakket løg

Æggeblanding:

4 æg
1 tsk. revet ingefær
2 fed presset hvidløg
2 spsk. creme fraiche (dette er dog ikke nødvendigt, men jeg havde en dressing stående, rørt af creme fraiche og fattigrøvs pesto, så selvfølgelig skulle den bruges. Er iøvrigt overbevidst om, at hvilken somhelst creme fraiche dressing kan bruges)
100g revet ost... en af dem du ved nok :-D
2- 3 spsk. mel
1 tsk. bagepulver

Æggeblandingen piskes grundigt sammen... og fyldet vendes i med en spartel.
Tærten hældes i en smurt tærteform og bages ved 200 grader i 30 minutter.
Jeg valgte at lægge små skiver af ost ovenpå tærten, inden den røg i ovnen... for jeg har nok i fryseren i forvejen, der blot skal rives :-D



Har du mon mod på at eksperimentere med tærte uden bund?? 





2 kommentarer:

  1. Fristende med denne tærte - virker nemt ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tro mig Elena... den er virkelig nem og kan varieres i det uendelige.

      "Go for it"

      - Pia

      Slet