fredag den 29. august 2014

Trøffelkugler med mandelsmag af kage-rester


Da jeg forleden flyttede alle mine frostvarer fra min "gamle" kummefryser over i et skønt nyt Whirlpool fryseskab... faldt jeg over poser med kage-rester. Jeg vidste nu godt, de var der... men jeg har ignoreret dem længe, fordi jeg egentlig syntes, det er meget sjovere at bage nyt.


Kanelkage og muffins med rabarber blev forvandlet til trøffelkugler, der har det med at forsvinde, som dug for solen :-D

Jeg brugte:

Kage-rester
Et par spsk. ren kakao
Ca. 1 dl hyldeblomst sirup (du kan også bruge marmelade eller syltetøj)
2-3 dråber mandelessens (vær varsom med essensen, hellere for lidt end for meget)

Det hele røres sammen til en ikke alt for klistret masse... og husk endelig, at her er det tilladt med masser af smagsprøver :-D


Tril kuglerne i krymmel eller kokos.


Har du lyst til trøffelkugler, der er lidt anderledes i smag og udseende, så prøv Julemandens kugler :-D

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Anette

      Tak skal du have. De smagte godt... og forsvandt lyn-hurtigt :-D

      - Pia

      Slet