fredag den 8. august 2014

Projekt: Gendyrk porrer

Dag 1.


Siden jeg fik øjnene op for gendyrk, har jeg haft gratis hjerte-salat stående i mit køkkenvindue :-D


Da den sidste omgang så skulle høstes, fik jeg plads til projekt porrer... heldigt når man lige har købt 3 pragteksemplarer i en landevejs-bod :-D


Fremgangsmåden er som vanlig... rødderne har jeg sat i vand... ikke jord... og hævet dem med et par tandstikker (virker bedst af en eller anden årsag). Vil du selv forsøge dig, skal du huske... rødderne altid skal stå i vand... og at vandet desuden skal skiftes hver 2-3 dag.

Spændende af se... hvor lang tid der går, inden jeg kan få frisk porrer-drys  :-D

Dag 10.


Med hensyn til porrer... måtte jeg revurdere min opfattelse omkring, hvorvidt de skal stå i vand eller jord. På dag 10 valgte jeg, at sætte dem i jord, fordi jeg havde en mistanke om, at rødderne ellers ville rådne.

Dag 19.


9 dage senere... to af mine porrer gror lystigt, men den sidste rådnede :-(

4 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej Pia

    Elsker altså dine projekter :-)

    Men hvorfor skal porrerne stå i vand????

    Jeg har faktisk gang i et regrow-forårsløg-projekt (måske jeg burde får det smid på bloggen???)

    Men dem smider jeg bare i jord og det er gået fint, so far

    Knus den meget sprøgende Låvise :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Låvise

      Tak for din søde kommentar :-D

      Hvorfor skal porrerne stå i vand???? Det skal de nok heller ikke nødvendigvis, men... jeg har bare aldrig haft held med at sætte gendyrk i jord, de rådner simpelthen for mig, og med vand virker det. Desuden... er jeg fri for at få jord under neglene ha ha ha :-D

      Selvfølgelig skal du da smide dine projekter på bloggen... det er da også ved at være længe siden, der har været nyt på din blog, er det ikke? Mig har du ialtfald hængende søde :-D

      - Pia

      Slet
  3. Haha jo men jeg synes faktisk det er hygsomt med jord under neglene :-D

    Jo du har helt ret, jeg har ikk skrevet ret meget her hen over sommeren, MEN tadaaaaa Manden er på vej på job og jeg har planer om at spamme med et utal af indlæg her i egermiddag, så watsch out :-D

    Knuus

    SvarSlet