mandag den 25. august 2014

"Genbrug" af den farserede porre


Sidst jeg købte porrer i en landevejs-biks, stod der farserede porrer på menuen... eller det vil nu sige, jeg lavede kun en enkelt, for porrerne var monster-store :-D Og selvfølgelig lavede jeg den på den nemmeste måde... i ovnen. Læs evt. her, hvordan du håndterer en porre.

Normalt ville jeg have brugt en almindelig frikadellefars... men i dette tilfælde, blev den lavet med oksekød. Faktisk kan alt hakket kød bruges... det er op til dine smagsløg.

Porren skal koges næsten mør. Tro mig, det ved jeg af bitter erfaring fra min første farserede porre. Mor altså... det havde du ikke sagt noget om.

Når den er afkølet, rulles der fars omkring... og rullen dækkes normalt med rasp, men jeg er nu mere til bacon :-D

En tur i ovnen ved 250 grader i 10 minutter, hvorefter der skrues ned til 200 grader og rullen får yderligere omkring 30-40 minutter. Det afhænger selvfølgelig om, hvor meget fars der er brugt. I dette tilfælde 350 gram hakket oksekød.

Vupti... nem aftensmad, der evt. serveres med kogte kartofler og dampede grønsager. Min bedre halvdel og jeg fik aftensmad i to dage + lidt til pålæg.


På andendagen pillede jeg baconen af og gav den lidt ekstra tid på en pande. Den farserede porre blev skåret i skiver og ligeledes stegt på panden til den var gennemvarm.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar