mandag den 17. marts 2014

Sprødt kyllingeskind


I weekenden havde jeg hel kylling på menuen... kylling hvor skindet ikke skulle bruges. Så der stod jeg med en "overfrakke" af det pureste guld... hvis altså det er sprødt ;-D Og når man nu selv kan lave flæskesvær, kan man vel også lave sprødt kyllingeskind til toppings. Det skulle ialtfald afprøves.

Lækkert ser det ikke ligefrem ud...


"Overfrakken" klippede jeg i mindre stykker og lagde den på en bageplade med bagepapir... saltede det en anelse. Ovenpå komme endnu et stykke bagepapir og en bageplade. Anordningen røg i en 200 grader varm ovn i 15-20 minutter... tjek om skindet er sprødt.


Utrolig jeg overhovedet nåede at tage billeder af det færdige resultat... for min bedre halvdel var så begejstret, at han kørte dem ind som chips :-D

Dog lykkedes det mig at gemme lidt, som jeg senere brugte som toppings på et stykke franskbrød med hønsesalat.


Hakket i endnu mindre stykker, er jeg sikker på, det også vil være godt som drys på suppe.

Er jeg gal... eller genial??

4 kommentarer:

  1. Åh... Det smager bare så godt!!
    Så du er genial :-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne

      Tak for din søde kommentar :-D

      - Pia

      Slet
  2. super, det smager bare så godt - har set det i DR - en kok har lavet dem så jeg er også i gang med den slags :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager nemlig rigtig godt :-D

      Slet