lørdag den 8. marts 2014

Smider du penge ud på emballage??


"Vi mangler ristede løg til spegepølsen"... og så startede diskussionen. I forbindelse med en diskussion forventes det, at du fremlægger en personlig stillingtagen - begrundet og velargumenteret. Jeg vandt (igen)!!!

Min bedre halvdel havde smidt en plastik bøtte med ristede løg i kurven... på trods af, at der ved siden af lå en pose med samme produkt.

Hans argument for valget af bøtten var: "Det er meget nemmere og pænere, når løgene er i en bøtte"

Mine argumenter for posen var/er:

  • Posen var billigere end plastik bøtten.
  • Der var endda 50g mere i posen end i plastik bøtten
  • Jeg bilder mig selv ind, at det må være nemmere at nedbryde posen fremfor bøtten... uden dog at kunne dokumenterer det :-D
  • Bøtter har jeg i overflod af hjemme, så han fik alligevel sin nemme pæne bøtte.
Hvilket produkt havde du valgt i dette tilfælde?? Og kom gerne glad med andre eksempler ;-D


6 kommentarer:

  1. Vi køber altid f.eks rosiner i poser - det bliver jo alligevel helt over i en boks når vi kommer hjem.. Og det samme kan siges med mel, kakao, havregryn, pasta, ris, kjerner og nødder, farin (!!!) og kaffe... Selv om vi her på det sidste faktisk har begynt at købe glass med kaffe igen - da de er det billigste.

    Køber helt klart efter kilo-prisen her :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine

      Tak for din kommentar... kaffe køber jeg også på glas. Karat instant kaffe er det eneste jeg drikker (uanset prisen) men så irriterer det mig, jeg ikke mere kan finde på noget at bruge glassene til :-D Værkstedet er i forvejen fyldt med dem :-D

      - Pia

      Slet
  2. Posen, selvfølgelig - jeg er jo en efterkommer af McNaehrig ;-) Pia, der er kommet en kommentar til din kommentar til mit indlæg om blommesyltetøj - en, der gerne vil høre, om du vil sælge nogle af dine overskudsblommer? Kontakt mig lige, så får du mailadressen. Min mail står under 'kontakt' på bloggen.
    vh/Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen

      Så er der sendt mail til dig :-D Håber jeg ikke bliver nød til at smide dem ud, inden den nye sæson for blommer sætter ind :-D

      - Pia

      Slet
  3. Pia, de bette glas kan da bruges til opbevaring af mange andre ting. Kaffeluften kan du tage ved at putte de vaskede glas en tur i fryseren med låget lagt løst i fryseren. Sådan gør jeg med glas, der har været sild i.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Det var jeg ikke klar over... at fryseren kan fjerne forskellige dufte/lugte. Tak for et rigtigt godt tip.

      - Pia

      Slet