torsdag den 2. januar 2014

Tøm emballagen helt


Utrolig så meget "guld" der altid gemmer sig i den fordømte emballage. Forleden jeg lavede Chicken nuggets og fritter, skulle jeg selvfølgelig bruge remoulade. Hvem spiser fritter uden remoulade?? Jeg køber altid en grov en af slagsen, hvilket ikke gør problemet mindre... tværtimod. De grove grønsager stopper simpelthen hullet til :-/

  • Klip remoulade, mayonnaise, ketchupflasker over på midten og skrab det sidste ud.
  • Klip kartonner med morgenmads produkter over... og skrab ud. Disse kan ydremere skylles og resten bruges i brød - det gøres selvfølgelig også med andre kartonner som - fløde, tomatpure, supper o.s.v. som kan bruges i varme retter.
  • Tuber klippes op i modsatte ende af åbningen... og indholdet kan nu presses ud.
  • Glas og flasker med skruelåg rengøres og bruges til syltede sager og saft.
  • Plastik bokse fra f.eks. kold kartoffelsalat, sky og salater rengøres og genbruges. Skal jeg bruge dem til madvarer, skeler jeg altid til, om det lille glas og gaffel mærke sidder i bunden. 
  • Husk!! Dåser med f.eks. flåede tomater, makrel og tun skal pakkes om efter åbning.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar