lørdag den 2. november 2013

Kartoffelmos med grønsager


Jeg får næsten altid kartoffelmos i overskud... og det er ligegyldigt, om det er lavet fra bunden, eller jeg har brugt en pulvermos. Ja!!! Jeg kan sagtens finde på at bruge pulver... specielt fordi jeg har fundet en variant, jeg ovenikøbet kan "snyde" gæster med ;-D og på tidspunkter gør min hverdag meget nemmere.

Oftest er resten for lille i sig selv til to, med med småjusteringer går intet til spilde.

Kartoffelmos med grønsager:
1 rest kartoffelmos
1 æg
1 håndfuld revet ost
Fintsnittede/hakkede grønsager... mine favoritter er squash og blomkål

Alle ingredienserne blandes godt sammen og hældes i et smurt ildfast fad. Man kan selvfølgelig også bruge en sprøjtepose, som gør kartoffelmosen lidt mere "festlig".
Sættes i en 200 grader forvarmet ovn i ca. 30 minutter.

Server mosen til det, du ellers ville server kartoffelmos til.


1 kommentar:

  1. Hej Pia,

    Du har vundet en konkurrence på min blog: http://malenematzen.dk/vinder-olsen-banden-pa-dybt-vand/
    Tjek venligst din mail hurtigst muligt!

    Malene (www.malenematzen.dk)

    SvarSlet