onsdag den 20. november 2013

Crème de Brie - dressing


Jeg er en af de personer, der absolut ikke kan leve uden dressing til min salat... men jeg gider heller ikke spise den samme (købe-dressing) dag ud og dag ind. Livet er i det hele taget for kort til købe-dressing. Desuden... er det ofte en (efter min mening) for dårlig kvalitet og alt for dyrt. Specielt når man tænker på, at man ofte har ingredienserne til en hjemmelavet stående i køleskabet.

F.eks: I øjeblikket er jeg helt oppe at køre over Crème de Brie... en lækker variant af smelteost.


Men da jeg er den eneste i husstanden, der spiser noget der smager af brie, kan en bøtte godt virke uoverskuelig... så selvfølgelig skulle jeg prøve den i dressing.

Crème de Brie - dressing:
1 dl creme fraich 18%
2 spsk. Crème de Brie (efter smag)
1 tsk. citronsaft fra en øko-citron
Salt

Bland alle ingredienserne og sæt på køl i minimum en ½ time. Dressingen bliver forholdsvis tyk... ønskes den mere tynd, blend den med en stavblender. Gælder i det hele taget alle dressinger, der virker for tykke.

Dressingen har en cremet, lækker og spicy smag... vend salaten med dressing. Det må ikke svømme i det, så bliver det for kvalm.

Andre smelte/fløde eller friskoste kan også bruges.

Note: Selvom Jeg "reklamerer" for  Crème de Brie... er indlægget ikke sponsoreret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar