onsdag den 27. november 2013

Boller med suppe og kartoffelmos


Da jeg forleden skrev om de rester, jeg kommer i hjemmebagt brød, var et af forslagene "en rest suppe". Jeg magtede slet ikke, at jeg aldrig havde prøvet eller for den sags skyld overvejet forslaget, da jeg laver mange blendede supper... så det måtte afprøves ;-D

7 skønne boller:
En rest blended suppe
En rest kartoffelmos
½ pakke gær
Vand
Kerner
Mel
Gurkemeje (jeg er vild med gule boller)

Bland ingredienserne som du plejer.
Form bollerne og lad dem hæve i minimum 30 minutter
Pensel med sammenpisket æg og pynt med evt. græskarkerner
Bag bollerne i 20 minutter i en 200 grader forvarmet ovn


Mums de blev lækre. Bløde, svampede og mættende boller.

Note: Husk at tage højde for både suppe og kartoffelmos sikkert allerede er saltet, så tilsæt ikke salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar